n

n

23 februarie 2013

2013 inceput de gradinarit- mazare

In concediu fortat am fost in aceasta saptamana si-n fiecare zi urmaream meteo si cu interes deschideam geamul dimineata. Ningea in prima, inghetate erau toate parbrizele de masini in a doua, batea vantul in alta zi ...precum si-n cea de azi, in care am plecat inspre gradina oarecum nehotarat, avand in buzunar doua pungi cu seminte de mazare si un aparat de pozat. Am lasat in urma un oras bantuit de un cod galben de vant si la gradina am ajuns intr-un cod galben de nehotarare. Cu o sapaliga si neschimbat de hainele orasului, m-am tot plimbat printre viitoarele straturi, imaginandu-mi despre ce si cum se vor intalnii cele puse in pamant din toamna cu cele pe care le voi pune acum....si-n nehotararea mea am infipt sapaliga in pamant. Era umed si totusi apa nu il tinea in bulgari, era amestecat cu resturi din trecuta recolta si era de bine, era rece si nu prea pentru ceea ce vroiam eu- dosul palmei mele imi spunea-Este timpul...este timpul.........si ..... de inceput m-am apucat---pentru inceput de o parere, doua randuri puse pe margini de strat cu o pauza intre ele de vreo juma de metru, jumatate ce se va vrea incarcata de arpagic si intr-un final superb, prin iunie, de superbele regine rosii. Doua randuri am samantat si apoi un strat format din trei randuri- lungime -cat se poate-, distanta intre randuri- cat incape o sapaliga, -distanta dintre boabe 4-5 centimetrii, atat cat ii place ei.............fiindca parerea mea este ca mazarea se simte multumita cand se afla deasupra tuturor buruienilor (de aceea si apare prima) si prin densitatea ei nu lasa soarele sa-i usuce pamantul si prin roua ce o duce inspre pamant se simte mai mult decat bine si in acest aspect consta bucuria ei de a daruii. oricum ar fi, cat de bucuros m-as da, ...,nu exista inca verde deasupra, exista doar in imaginatia noastra si... Doamne!...a mea este plina..............................................................................................................................din oras a venit o superba masina...in sat...si din ea a coborat un cavaler ce a pus mana pe sapaliga si s-a apucat....de sapat ..., in AGRI...in DIMI..., cu MIMI........ .....toti vecinii erau dupa porti, garduri si geamuri si se intrebau.....

13 comentarii:

  1. Ce bine. Ai reusit deja sa plantezi in gradina
    Sa ai recolte bogate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Gradini incarcate de rod sa avem cu totii

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiam ca deja se pune mazarea. Nu exista pericolul sa mai inghete?

    RăspundețiȘtergere
  4. Odata ce ai pus mana pe sapa, lucrurile merg de la sine. Ceata se ridica, planurile se clarifica. Banuiesc ca s-a lasat cu putina febra musculara dupa prima runda. Mazarea ar fi fericita sa vada ce descriere frumoasa i-ai facut. Pana sa vad la tine anul trecut, nici eu nu stiam ca poate fi semanata atat de devreme. La tine era mare si cu flori, la mine abia rasarise. Anul asta vanez si eu o zi fara ploaie pentru ea, special pentru ea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim- totul despre mazare si despre orice in lumea aceasta se gaseste in acest internet- ceea ce nu se gaseste in el,este pericolul ca mazarea mea sa inghete in timpul in care eu sper sa se mai zapadaceasca macar o data peste ea. Cu bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Andreea..., nu-i nimic mai frumos in gradina decat sa vezi ca o samanta pusa de tine, naste verde inaintea tuturor buruienilor din gradina- e ca un fel de reusita finala obtinuta inainte de a incepe----cat despre febra musculara-- spune sincer, cine este spionul?!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce imi place cum se vede gradina primavara,imediat ce ne apucam de semanat.Atat de curata si ordonata. Dupa asta...........Dumnezeu cu mila............sinoi cu sapa :) :P :P
    Si eu am pus mazare si salata(asta in rasadnita)
    Sa fie intr-un ceas bun!

    RăspundețiȘtergere
  8. Aproape ca am pus-o impreuna :) Eu anul asta am lasat-o mai moale, imi era frica de frig in final de iarna, dar e asa de bine, ca a rasarit intr-o saptamana. Sa fie cu noroc si sa merga toate struna in gradina !

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunile din gradina ta se simt bine fiindca stii tot timpul cum sa ai grija de ele.... si pentru acest fapt...,admiratia intregii gradini!

    RăspundețiȘtergere
  10. Sa se mearga toate bine, Dani... gradinarit la umbra de soare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anul asta cred ca le voi pune umbrare rosiilor :) Merci, Daniel, pentru cuvintele frumoase !

      Ștergere