n

n

26 iunie 2011

lacul cincis


Acesta este lacul Cincis, o apa adunata prin oprirea raului Cerna pentru combinatul orasului Hunedoara, un lac nascut peste un sat, un sat ce a trebuit sa-si mute intreaga viata si cimitirile undeva pe un deal, departe de apa paraului in care isi avea vatra. Mult prea seci imi suna cuvintele pe care le scriu, comparatie si traire cu ceea ce sa intamplat in acele timpuri nu am, nu stiu, doar atat pot ...

...a pescuii, a nu pescuii fiindca tot timpul trait de mine pe malul acestui lac nu ma dus prea mult cu gandul la peste ci la ceea ce a fost candva sub acest intins luciu de apa. Am auzit povesti despre turla bisericii care atunci cand barajul este scazut, s-ar vedea- nu am vazut-o niciodata, pereti de casa pietruita am vazut si mal imens peste ceea ce ar fi fost candva un drum de tara, da.

Undeva inspre inceputul barajului, exista si nu, aceasta biserica. De multe ori am privit-o cu admiratie si parere de rau, imaginatia mi-a plecat peste luciul apei si peste padurile din jur si o dorinta si parere de rau am simtit tot timpul pentru intreaga lume si viata ce a trait in jurul acestei biserici si dincolo de toate acestea, trecutul ei mi-a adus prin imaginatie, muzica clopotelor ce adunau oamenii peste acest pamant pentru a fi impreuna la bine si la greu-cate botezuri, casatorii si inmormantori si-au trait vieturire in ea?
Si acum, acum cresc copaci pe acoperisul ei, zidurile se coboara incet inspre pamant, oameni trec cu ...barca pe langa ea privind-o ca pe o curiozitate, nu ca pe o biserica si inca cate alte fapte s-au intamplat in jurul ei pe care ea nu are puterea de a le povesti.

Ea tace acum, intregul baraj s-a umplut de vile pe malurile lui, de interese si placeri, ea fiind undeva mai departe ma intreb acum cat timp va mai fi pana cand ea isi va urma satenii care i-au dat viata?
Sper ca niciodata si ca va ramane acolo, nu ca o curiozitate ci ca un trecut, pentru viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu