n

n

12 martie 2011

Gradina de langa parau- mazare 2 adevaratul inceput al gradinii.


In drumul spre gradina am oprit pentru castel.

Si iata primul strat de mazare. In poza este socrul meu luat cu japca de la bloc si de la pensia lui linistita.

Primul rand, betisoarele ce se vad iesind prin pamant sunt de la fasolea de anul trecut, dupa recoltarea fasolei, strang resturile si am grija sa se usuce pana cand ar gradina. Inainte de arat imprastii resturi taiate in bucati mici care ajuta pamantul sa se aeriseasca . Ar fi trebuit sa pun si frunze uscate, nu am facut asta dar anul asta voi pune.
Aceasta este salata pusa din toamna, inca nu am intervenit pe strat si cateva buruieni incep deja sa isi faca de cap.
Din vorba in vorba intr-o zi de primavara frumoasa, socrul meu sa apucat sa numere cate boabe de mazare pune pe rand. O suta a rezultat si scorul uimitor la facut sa calculeze mai departe.

La un moment dat am vazut firicele verzi de usturoi iesind din usturoiul de anul trecut pe care nu la-m vazut cand am cules.

Iata cateva monstre. Mai apoi pe tot parcursul pregatirii straturilor de mazare, am dat peste usturoi si intr-un final am facut si un mic strat cu el, undeva la margine. Nu la-m pozat fiindca la-m pus un pic mai adanc in pamant ca sa nu inghete.
Pe fundal se vede digul plin de bolovani si pietris care acopera pana si conducta de gaz iar in fata un socru fericit dupa calculele facute la productia ce va iesii.La un rand in care a pus o suta de boabe de mazare (cam des le-a pus, au fost primele din viata lui de 57 de ani) cu cinci randuri pe strat, ori patru straturi a rezultat doua mii de boabe puse in pamant. Apoi din fiecare planta de va rezulta o productie de 50 de grame rezultatul final va fi de...100 de kile!
ce mai, am planuit si restul gradinei cu mazare si eu ma las de servici si el de pensie si astfel vom traii fericiti ca socru si ginere, pana la... sfarsitul mazarii din gradina, adica pe la sfarsitul lui mai cand se va incepe o alta plantare care cu siguranta ne va face milionari.
Am mai fost dar unii ne-au taiat zerourile si astfel am luat-o de la capat.

2 comentarii:

  1. Neata, Daniel!
    Ai pus mazarea, bravo! Daca n-as fi avut un junghi in spate , puneam si eu!:D
    Au fost ani cand am pus-o chiar in februarie , iar in mai mancam mazare. Dar e bine si acum. Si las-o naibii de zapada, sa nu mai vina, ca daca mai vad odata alb in fata ochilor o iau zarna! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarat, in urma cu doua, trei saptamani ar fi fost ideala insamantarea mazarei.
    Cat despre zapada, daca as fi mazare si as privii din pamant inspre lumina opaca de deasupra, tare as fi bucuroasa daca firicele mici de apa venite de la zapada ce se topeste, ma-r invalui macar o data in viata.

    RăspundețiȘtergere